Plannen gewijzigd Di 12-2-2019

12 februari 2019 - Sale, Australië

Vandaag wilde we zoveel mogelijk kilometers rijden om de dag erna een rust dag te nemen. Onze eerste stop was na 130 km in het dorpje Eden. Even koffie gedronken, getankt en boodschappen gedaan.

Onderweg was het weer erg wisselvallig. We begonnen vanochtend om 9:30 uur met 29c, bij onze eerste stop was het 32c. Naarmate de reis vorderde werd het steeds slechter en daalde de temp naar 11c.....

Rond 15:30 waren we bij de camping waar we eigenlijk wilde overnachten maar het regende en het was koud. Toen zijn we maar verder gereden, want anders zaten we de hele tijd in de camper spelletjes te doen. En dachten we kunnen beter de tijd nuttig gebruiken. Dus hebben we nog twee uur verder gereden.

Je moet je voorstellen dat het rijden langs de kust berg op berg af is. Waarbij de wegen smal en veel slechter dan in ons kikker landje zijn. Dus gemiddeld 60-70 km per uur is maximaal.

Onze route van vandaag was voornamelijk door het bos. Hier waren veel bosbranden geweest. Heel apart om te zien. De onderkant van de boom was zwart van de brand en de bovenkant was gewoon de kleur van de boom. En de bomen hadden wel gewoon groene blaadjes. Zie foto’s. Midden in het bos hadden we ook nog met z’n alle gezellig geluncht, dit was langs een doorgaande weg dus de echte Australische vrachtwagens scheurde langs. Gaaf geluid maken ze!!

We zijn nu in het dorpje Sale en hier is het 16c, dus onze lange broek, trui en schoenen met sokken uit de kast gehaald. Zijn we niet meer gewend......😜

De locatie waar we nu staan is een parkeergelegenheid bij een paardenrenbaan. Hier moesten we ons melden bij een aantal Aussies die waarschijnlijk bij elkaar nog 100 jaar moeten zitten. Wel gelachen en aardig volk.

Uiteindelijk hebben vandaag in totaal 482 km gereden. Nu nog ongeveer 200 km tot dat we in Melbourne zijn......

1. Tessiee:
    12 februari 2019
    Ik heb echt zin om in Melbourne te zijn!! Annelies we komen er aan!!😍❤️
  2. Angela:
    Super leuk om zo mee te reizen met jullie! Bijna in Melbourne! 😃 Veel plezier!!
  3. Brenda & Michel:
    13 februari 2019
    Super leuk om jullie verhalen mee te lezen, zo herkenbaar! Bijna in Melbourne, dat gaat al rap! Great Ocean road zullen jullie vast gaan doen, ook supergaaf, daar komen jullie vast koalas tegen :). Mochten jullie nog plekjes willen weten, dan moet John ons maar even een berichtje sturen. Supergaaf om zo met z'n alle deze reis te maken, dat is heel bijzonder! Geniet van elk moment in Australië, echt uniek! We hopen dat jullie nog vele mooie dingen mogen zien en meemaken. Heel veel plezier. Groetjes van Brenda & Michel (collega's van John)
  4. John de Ruig:
    14 februari 2019
    Dank jullie, gaat zeker lukken!! De great ocean road gaan we volgende week rijden na eerst een bezoekje aan familie te hebben gebracht...

Zeker een hele bijzondere reis om dit met z'n alle te doen!!

Jullie gaan het lezen, groetjes uit een zonnig Australië!!