Dagje Melbourne woe 27-2-2019

28 februari 2019 - Melbourne, Australië

Vandaag was het 29c.

Vannochtend onze wekker gezet om 6:45 uur. Ontbeten en toen hebben tante Nel en ome Joe ons naar het station van Lilydale gebracht.

Daarna zijn we met de trein naar Melbourne gegaan, een uurtje met veel forenzen. Aangekomen in Melbourne en na een klein stukje lopen hebben we met een zeer oude tram een city tour gedaan. Uiteindelijk gestopt bij het parlement gebouw van Melbourne. Toen zijn we doorgelopen naar Flinder Street dit is het mooiste station van Melbourne. Hier is kort geleden nog een aanslag gepleegt, vreemd om hier nu te staan. Overigens wel een erg mooi en oud station. We hebben verder ook The art van Melbourne gezien, graffiti gespoten waarbij bv de rolling Stones en Eminem waren afgebeeld. Dat was erg gaaf om te zien. Even koffie gedronken in een straatje, opvallend veel eet en drank gelegenheden in het centrum. Verder diverse mooie gebouwen bekeken een erg mooie stad met ook mooi aangelegde terrassen.

Heerlijk met z’n allen gelunched. Toen zijn we naar Sealife geweest. In Nederland zijn wij ook naar Sealife geweest, maar die is een klein beetje anders dan hier in Melbourne. Een grote krokodil, kleine haai en het eten geven van de pinguïn‘s gezien. Verder veel plaatjes zoals in de film Nemo. Schitterend om te zien. Na Sealife weer terug met de trein. Tante Nel en ome Joe ons weer opgehaald. In Melbourne was het minder warm dan in Lilydale.

Dank aan Di en Ben die ons deze schitterende dag gaven en ons veel van deze mooie stad hebben laten zien!!

Rond 18:30 zijn we richting Annelies gaan rijden. Onderweg even iets kleins gegeten bij de Mac want we hadden nog geen honger van de lunch. Even lekker gedouched. En toen lekker naar bed. Helaas koelde het niet af ‘s avonds, dit was de eerst nacht dat we de airco aan moesten zetten.

Morgen ga ik en mama naar het kinderdagverblijf van Charlotte. Van school heb ik een opdracht gekregen om te kijken hoe het kinderdagverblijf werkt in Australië. ‘S avonds gaan we met de meiden shoppen😊.