Phillip Island woe 13-2-2019

13 februari 2019 - Phillip Island, Australië

Het weer was vandaag niet top. We begonnen vanochtend met 13c. En onderweg waren er zelf plens buien. Uiteindelijk wel 18c geweest. Het is dus wel wat minder....

Vanochtend zijn we weer begonnen met rijden. We zitten nu op Phillip Island dit is net iets onder Melbourne. Een eiland van ongeveer 25 km lang  en 9 km breed waar veel mooie natuur is en uitzichten zijn. Vanmiddag kwamen we op een camping aan hebben lekker even tosti‘s gegeten en daarna met de camper even boodschappen gedaan. We zijn ook nog even gaan toeren over het eiland.

Voor vandaag en morgen hebben we een pas gekocht waarbij je 3 attracties (pinguïns, koala’s/walibi’s en een Australische boerderij) kan bezoeken.

Vanmiddag zijn we ook nog naar een chocolade fabriek geweest best grappig om te zien. Ook stonden er overal verhaaltjes hoe chocola gemaakt is, deze verhaaltjes waren natuurlijk in het Engels dus ook nog wat geleerd!

‘s-Avonds zijn we naar een pinguïn parade geweest. Pinguïns liepen vanuit het water het strand op. Dit viel ons alleen een beetje tegen. Wij wachten en wachten. En dachten er komen nu grote pinguïns uit het water lopen waren het hele kleine pinguïns van 30  cm en ze waren ook niet erg goed te zien. Wel kwam er opeens een Kangaroo tussen het publiek regenwater drinken daar heb ik wel 2 m dichtbij gestaan.

Morgen gaan we naar de koala’s en naar een Australisch boerderij.