Start The Great Ocean Road ma 18-2-2019

19 februari 2019 - Beech Forest, Australië

Vanochtend zijn we rustig begonnen met ontbijt. Rond 9:30 uur zijn we gestart met The Great Ocean Road. De route is langs de zee en hierbij veel schitterende uitzichten en veel mooie foto’s gemaakt.

Vanmiddag hebben we boodschappen en gelunched in het dorpje Lorne. We zaten lekker op een picknick tafel te lunchen, komt er een kaketoe aanvliegen loopt over de tafel richting mijn bord en pakt mijn broodje met pesto om heerlijk in de boom op te eten, hij deelt het met geen één kaketoe. Onderweg kwam je bij Kenneth River daar konden we de vogeltjes eten geven, één vogeltje vond het bij Tess wel erg gezellig dus bleef de hele tijd bij haar. Toen zijn we doorgereden naar een plek waar je een free-campng hebt midden in het regenwoud.   Dit was 11 km land inwaarts van The Great Ocean Road. Vanaf de plek waar we nu staan konden we 2,5 km lopen en waren we bij een waterval, de route leek alsof we in een film waren. Heel erg mooi om te zien. Maar de terug was erg zwaar veel trappen en een berg omhoog.......pfff.

Vandaag hebben we 150 km gereden.

‘S avonds hebben we in het bos op een plaat met zelfgemaakt vuur lekker steak gemaakt. Pff wat zag dat er lekker uit en het was ook echt heel lekker.

Apart was dat deze plaats midden in het regenwoud was. Geen stromend water, electriciteit of een normaal toilet. Gelukkig zit in de camper dan alles en kunnen we redelijk normaal alles doen... Verder kwamen er veel back-Packers die met hun tentje kwamen en er toch heel anders bij zaten.

De avond was erg koud maar bij het kampvuur was het goed uit te houden.

Nog even gezeten en daarna voldaan naar ons warme bedje!